Międzynarodowe Centrum Edukacji Montessori
Kadra Szkoła Podstawowa

 

Pani Ania – nauczyciel języka angielskiego, nauczyciel odpowiedzialny za wdrażanie dwujęzyczności w grupie wczesnoszkolnej

Już od młodego wieku, moim marzeniem było zostanie nauczycielem. Praca z dziećmi jest dla mnie bardzo ważna, ponieważ to właśnie my, zaraz po rodzicach, mamy największy wpływ na to, na jakich ludzi wyrosną. Największą radością napełnia mnie obserwowanie, jak dzieci dorastają i zdobywają kolejne doświadczenia, które kształtują ich życie. Moje pasje są bardzo artystyczne. Uwielbiam słuchać muzyki, rysować oraz czytać książki. Próbuję również własnych sił w pisaniu opowiadań w języku angielskim.

 

 

 

 

 

Pani Asia – nauczyciel języka angielskiego w grupach wczesnoszkolnych

Teaching children gives me a lot of satisfaction and fulfillment. It is important for me to engage children emotionally into the eduactional process so that they can have positive feelings towards the English language. In the Montessori method, I appreciate the atmosphere of calm and peace, which is hard to find in traditional schools. I enjoy spending free time with family and friends.

 

 

 

 

 

Pani Basia – nauczyciel w grupie wczesnoszkolnej, oligofrenopedagog.

Praca w szkole Montessori otworzyła przede mną nowe możliwości rozwoju. Po wieloletnim doświadczeniu w szkole tradycyjnej – zawodowo wkroczyłam w nowe niekonwencjonalne metody pracy w edukacji. Mając do dyspozycji bogaty zasób pomocy dydaktycznych, podążam za dzieckiem, które pragnie samodzielnie odkrywać otaczający je świat i wspieram jego rozwój. Na co dzień jestem domatorką, mamą trójki, dorosłych prawie dzieci. Bardzo lubię Słońce, które dodaje mi energii do działania. Nie stronię wtedy od wycieczek, zwłaszcza po lesie i oczywiście jesiennego grzybobrania.

 

 

 

 

 

Pani Ewa – nauczyciel wychowawca w grupie wczesnoszkolnej

Praca z dziećmi daje mi ogromną satysfakcje i poczucie spełnienia zawodowego. Każde dziecko jest odrębnym światem, który staram się poznać a każda lekcja jest motywacją i inspiracją. Cierpliwość i uśmiech nieodłącznie towarzyszą mi w pracy. Jestem pedagogiem, instruktorem Związku Harcerstwa Polskiego i animatorem czasu wolnego. Moim życiowym mottem są słowa Roberta Baden – Powella: „Życie bez przygód byłoby strasznie głupie”.

 

 

 

 

 

Pani Paulina – nauczyciel wspierający, psycholog

W pracy nauczyciela bardzo ważną rolę odgrywa dla mnie stworzenie klimatu opartego na radości. W momencie kiedy postawa nauczyciela jest otwarta, dobra, radosna, druga osoba łatwiej przyjmuje przekazywane wartości i wiedzę. Moim priorytetem jest stworzenie takiego klimatu i atmosfery, aby każdy uczeń czuł się bezpiecznie i w pełni mógł rozwijać swój potencjał. Na co dzień w mojej pracy skupiam się na modelowaniu pożądanych zachowań i kształtowaniu u dzieci tego, co według mnie, jest w życiu najważniejsze- szacunku do samego siebie i innych ludzi.

 

 

 

 

Pani Magda – psycholog, trenerka umiejętności społecznych, specjalistka Counsellingu Gestalt w zakresie profesjonalnej pomocy psychologicznej i pracy z grupą

Od wielu lat moje życie zawodowe jest związane z edukacją. W placówkach MCEM swoim wsparciem służę dzieciom, rodzicom, nauczycielom i wszystkim pracownikom. W pracy z dziećmi moją pasją jest towarzyszenie im w odkrywaniu swojego potencjału oraz pomoc w lepszym rozumieniu siebie i swoich potrzeb. Ogromną radość sprawia mi także towarzyszenie rodzicom i nauczycielom w budowaniu lepszego porozumienia z dziećmi oraz rozwijaniu kompetencji wychowawczych, tak, by wspierać rozwój dziecka, przy jednoczesnym poszanowaniu granic i potrzeb obu stron. W swojej pracy głęboko wierzę, że każdy człowiek najlepiej będzie się rozwijał i brał odpowiedzialność za własne życie, jeśli stanie się bardziej świadomy tego, kim jest wraz ze wszystkimi swoimi potrzebami, uczuciami i myślami. Prywatnie jestem mamą Franka i Małgosi. Uwielbiam Bieszczady.

 

 

 

Pani Ola – nauczyciel języka polskiego

Jestem osobą, którą cechuje spokój, zaangażowanie i determinacja. W swojej pracy duży nacisk kładę na współpracę i dobre relacje w grupie. Ważne jest dla mnie zrozumienie perspektywy dziecka i jego potrzeb, dlatego też moim priorytetem jest zbudowanie dobrej relacji opartej na wzajemnym zaufaniu. Uważam, że język polski to nie tylko zasady ortograficzne i gramatyczne, ale sposób rozumienia świata i rzeczywistości. Co za tym idzie, jeżeli umiemy sprawnie posługiwać się tym narzędziem – językiem – jesteśmy w stanie lepiej zrozumieć świat, w którym się znajdujemy.

 

 

 

Pani Sylwia – nauczyciel historii i WoS

W pracy jest dla mnie ważny rozwój osobisty i dlatego też zapoznałam się z wieloma metodami pracy, a także ukończyłam kurs Szkolnej Edukacji Montessori (klasy IV-VI) organizowany przez Polski Instytut Montessori. Znajomość tej pedagogiki jest bliska mojemu sercu, ponieważ w pracy z dziećmi ważna jest dla mnie otwartość, wzajemny szacunek i zaangażowanie. W mojej zawodowej pracy kieruje się myślą: „Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi działać – a zrozumiem i rozwinę skrzydła”. Podczas zajęć wykorzystuję tradycyjne i innowacyjne metody nauczania, m.in. tak ważną w dzisiejszej edukacji – metodę projektu, która pobudza do wszechstronnego rozwoju moich podopiecznych. Prywatnie uwielbiam spędzać czas w kuchni, a następnie serwować bliskim i znajomym moje kulinarne dzieła 🙂

 

 

 

 

Pani Paulina – nauczyciel wychowawca w grupie wczesnoszkolnej

W filozofii Marii Montessori najbliższa jest mi praca z dziećmi nad motywacją wewnętrzną, samodzielnością i umiejętnościami psychospołecznymi potrzebnymi do rozwoju tych cech. Każdy dzień przynosi nowe sytuacje, zarówno edukacyjne jak i interpersonalne, które uczę się rozwiązywać mając na uwadze pedagogikę montessoriańską. W codziennej pracy najbardziej lubię te momenty, kiedy dzieci zainspirowane prezentacją poszukują rozwiązań postawionych przed nimi problemów i zadań.

 

 

 

 

Organizacje i instytucje współpracujące